Fragt fra 29,-
ekskl. moms
Kundeservice
Telefon/chat
7-16 (7-15)
Hurtig levering
1-2 dage på
lagervarer
e-mærket
Din tryghed

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål. Finder du ikke det svar, du leder efter, er du mere end velkommen til at fange os på chatten nede i højre hjørne, kontakte os på telefon 70 26 77 22 fra mandag til torsdag i tidsrummet 08.00 - 16.00 og fredag fra 08.00 - 15.00 eller skrive en mail på info@ep.dk som vi besvarer inden for 2 timer i åbningstiden.

Som kunde på ep.dk er det desuden vigtigt for os at sikre dig de bedst mulige vilkår og forudsætninger. ep.dk er derfor en e-mærket webshop, hvilket betyder, at du altid har adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline (44 85 85 90), når du handler hos os.

På denne side kan du finde svar på følgende spørgsmål:

Jeg har et spørgsmål vedrørende et produkt. Hvad gør jeg?
Hvordan opretter jeg en bruger på ep.dk?
Hvordan handler jeg på ep.dk?
Hvordan får jeg det fulde overblik over min ordre (priser, afgifter og rabatter)?
Kan jeg se mine tidligere ordrer på ep.dk?
Har I modtaget min ordre?
Hvor lang er leveringstiden?
Kan min ordre annulleres?
Kan jeg ændre min ordre?
Hvorfor er min ordre ikke blevet sendt?
Jeg mangler at få en ordrebekræftelse - hvad kan der være sket?
Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Hvor kan jeg se mine handelsesbetingelser, inkl. fragt- og leveringsbetingelser?
Er det sikkert at handle på ep.dk?



Jeg har et spørgsmål vedrørende et produkt. Hvad gør jeg?
Svar: Kontakter vores salgspersonale i gennem en af følgende 3 muligheder.

  1. Chatten, nederst til højre
  2. Mail, info@ep.dk (besvares inden 2 timer i åbningstiden)
  3. Telefon: 70 26 77 22

Hvordan opretter jeg en bruger på ep.dk?
Svar:
 Klik på "Log ind" øverst i højre hjørne. Klik på "Opret ny bruger" i det vindue, der åbner sig og udfyld de anviste felter markeret med stjerne. Husk at du først skal angive, hvilken kundetype du agter at agere som. Her kan du vælge mellem følgende 3 kundetyper.

  1. Privat
  2. Erhverv
  3. Offentlig

Som B2B-kunde vil du automatisk blive lagt ind med en standard samhandelsaftale, hvilken kan evalueres/forhandles med vores sælger i dit distrikt.
Samtidig har du, som B2B-kunde, mulighed for at blive godkendt til fakturakøb. Dette vil ligeledes ske automatisk, såfremt der ikke opstår problemer i vores proces for godkendelse heraf. Dette tager typisk 1-2 dage.

Hvordan handler jeg på ep.dk?
Svar:
 For at foretage et køb på ep.dk skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til indkøbskurven, som du finder øverst i højre hjørne.
  2. Gennemse din ordre og vælg eventuelt, hvilken forsendelsesmåde, du ønsker (du vil senere kunne redigere din ordre samt valg af forsendelsesmåde).
  3. Indtast dine personlige oplysninger.
  4. Vælg forsendelses- og betalingsmåde.
  5. Godkend vores handelsbetingelser.
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og gå til betaling via knappen "Gå til betaling".
  7. Indtast dine betalingsoplysninger og gennemfør købet.

På ep.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har en forespørgsel til en vare, som ikke er på webshoppen, er du velkommen til at kontakte os på mail eller pr. telefon. Dette kan også gøres via kommentarfeltet, i forbindelse med aflægning af en anden ordre. Herudover kan du selvfølgelig ligeledes handle i vores fysiske butikker og/eller via telefon.

Hvordan får jeg det fulde overblik over min ordre (priser, afgifter og rabatter)?
Svar:
 Det fulde overblik findes i indkøbskurven. Denne kan ses ved at klikke på det blå ikon med en indkøbsvogn øverst i højre hjørne.

I indkøbskurven kan du altid se din igangværende ordre. Dette indbærer ligeledes et overblik over totalbeløbet samt den individuelle pris på hver enkelte vare i indkøbskurven, inkl. de afgifter og rabatter varerne eventuelt bærer med sig. Samtidig kan du vælge forsendelsesmåde, hvor beløbet kan variere alt efter det valgte, hvorfor totalbeløbet ligeledes vil variere alt efter det valgte.

Som privatkunde vises alle priser både eksl. og inkl. moms. Såfremt en vare har afgifter, er dette tillagt prisen, men opdelt i indkøbskurven for et bedre overblik. Priserne er dagspriser, og når du handler med ep.dk, indgås aftaler på dansk.
Som B2B-kunde vises alle priser som vejledende og efter aftale jf. indgået samhandelsaftale. Såfremt en vare har afgifter, er dette tillagt prisen, men opdelt i indkøbskurven for et bedre overblik. Priserne er dagspriser, og når du handler med ep.dk, indgås aftaler på dansk.

Kan jeg se mine tidligere ordrer på ep.dk?
Svar:
 Ja. Når du er oprettet som kunde på ep.dk, kan du altid se alle tidligere ordrer og deres detaljer samt hente den pågældende faktura under "Mine sider" og "Ordrehistorik". Du kan samtidig se dine faktura fra køb, der er foretaget i din lokale EP-butik eller via telefon. 

Har I modtaget min ordre?
Svar: 
Ja. Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse eller kan se ordren i din ordrehistorik, har vi modtaget din ordre og er allerede ved at behandle den. Såfremt dette ikke er tilfældet, kan det være en systemfejl, og vi opfordrer dig derfor til at tage kontakt til os.

Hvor lang er leveringstiden?
Svar:
 Leveringstiden kan variere alt efter, hvilken type af varer du har valgt at købe. Vores leveringstider er som følgende:

Grøn: 1 - 2 hverdage
Gul: 3 - 8 hverdage
Rød: Skaffevare - leveringstiden kan variere

Vi leverer til: Brofaste øer i Danmark. Til ikke-brofaste øer kan https://www.ep.dk levere mod forudgående aftale med Erenfred Pedersen A/S’ indkøbsafdeling. Der vil, ved levering til ikke-brofaste øer, opkræves et yderligere fragtgebyr. Indkøbsafdelingen kan kontaktes på telefon 70 26 77 22.

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste.

Kan min ordre annulleres?
Svar: 
Ja. Hvis du ønsker at annullere din ordre, skal du straks tage kontakt til os. Vi opfordrer dig til at gøre dette enten via telefon eller chat, så vi hurtigst muligt kan tage hånd om sagen.

Hvis ordren er afsendt fra EP’s lager, kan denne ikke annulleres og skal derfor behandles som en returnering. Se reglerne herfor i vores handelsbetingelser eller under  ”Returvarer og reklamation”.

Kan jeg ændre min ordre?
Svar:
 Ja. Hvis du ønsker at ændre i din ordre, skal du straks tage kontakt til os. Vi opfordrer dig til at gøre dette enten via telefon, mail eller chat, så vi hurtigst muligt kan tage hånd om sagen.

Hvis ordren er afsendt fra EP's lager, kan denne ikke ændres og skal derfor behandles som en ny ordre.

Hvorfor er min ordre ikke blevet sendt?
Svar:
 Hvis en af dine ordre ikke afsendes til tiden, tager vi altid telefonisk kontakt til dig. Kan vi ikke fange dig på telefonen, efterlader vi en besked på din telefonsvarer og sender dig en mail herom.
At en ordre ikke er blevet afsendt kan have mange årsager. En af de mere hyppige årsager kan være, at varen er udsolgt og derfor ligger i købsordre hos os, hvorfor den sendes til dig, lige snart den rammer vores matrikel.

Jeg mangler at få en ordrebekræftelse - hvad kan der være sket?
Svar: 
Det første, du skal gøre, er at tjekke din ordrehistorik på din bruger og tjekke, om ordren er registreret. Herefter skal du tjekke, om du har indtastet den korrekte mail-adresse i dine personlige oplysninger. Er dette korrekt, er det en fejl fra vores side, og du bedes derfor tage kontakt, således at vi kan bringe det i orden hurtigst muligt.

Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Svar:
 Beløbet for ordren hæves dagen efter, at denne er afsendt kl. 15.00.

Hvor kan jeg se mine handelsesbetingelser, inkl. fragt- og leveringsbetingelser?
Svar: 
Alt efter om du er privat- eller B2B-kunde, vil du blive mødt med forskellige handels-, fragt- og leveringsbetingelser. Du kan finde betinglserne ved at følge nedenstående links.

  1. Handelsbetingelser, gældende for private
  2. Handelsbetingelser, gældende for erhverskunder
  3. Handelsbetingelser, gældende for offentlige kunder

Er det sikkert at handle på ep.dk?
Svar:
 ep.dk er en e-mærket webshop, hvilket betyder, at vi lever op til en række retningslinjer og kvalitetskrav, der sikrer dig og din købsoplevelse. Dette indebærer blandt andet et gennemskueligt købsflow, nem adgang til persondatapolitik, hurtigt får svar på spørgsmål, at du er dækket økonomisk, og at du har fri adgang til hjælp og vejledning fra e-mærkets jurister. Du kan læse mere om e-mærket her.